A költöztetés alapjai

A költöztetés alapjai

Költöztetéseim

A költöztetés egy szakma.

Az elmúlt 25 évben annyi költözésben vettem részt, hogy felsorolásukhoz a következő 25 év is kevés lenne. Ezekről szeretnék mesélni és így segíteni abban, hogy minél gördülékenyebbé váljon a költözés folyamata.

A költöztetés alapok

A legfontosabb, hogy felmérjük azon tárgyak, bútorok mennyiségét, amiket el szeretnénk vinni. Kérdés: ezt meg tudjuk oldani mi magunk vagy van esetleg segítségünk a rokonok, ismerősök között? Ha csak egy albérletről beszélünk (bútorozott), egy vagy több személyautóval megoldható a költöztetés, szállítás.

De van olyan is, aki bútorozatlan ingatlant bérel, és így annyi holmija van, mintha saját lakásból költözne. Ilyen esetben már nem javasolnám a személykocsis megoldást, mert nem is fér be minden a kocsiba és sokat is kellene fordulni. A költöztető cégeknél van lehetőség arra is, hogy csak kocsit rendeljünk sofőrrel, aki el is pakolja az autón a holmikat. Így egy fordulóval lezajlik a fuvar. Mivel ilyen típusú szállítást is sokat csináltam, láttam olyat, ahol minden rendben volt, de előfordult olyan is, ahol pár óra múlva elfáradt a segítség. Főleg ott, ahol sok emelet volt, lift nélkül. Itt jól jött volna legalább 2 profi rakodó egy gurtnival és pár órával hamarabb megvagyunk.

attitransit költöztetés

Tehát levonva a következtetést: lehet magunk költözködni, sokszor meg is tudjuk oldani, de vannak helyzetek, helyszínek és olyan nagy, nehéz bútorok és gépek, amikor érdemes szakembereket hívni.

Pozitív példa: az ügyfél reggel 10 órára kérte az autót és mire megérkeztem, minden lent volt a bejáratnál. Így gyors felpakolás után átvittem a másik címre, ott lepakolták a kocsi mellé és meg is volt a fuvar.

Ennek az ellenkezője: amikor a harmadik telefonhívással tudtam csak felébreszteni az ügyfelet és persze nem hogy lehordva nem volt a cucc, de összepakolva sem! Ilyenkor szoktam viccesen mondani a kollégáknak: senki nem szólt neki, hogy költözni fog. 

 

A létszám kérdése és a költöztetés

Az ügyfelek leggyakrabban a 2 fős brigádot preferálják, főként az ár miatt. Ezzel nincs is baj. A kisebb munkáknál a sofőr és a rakodó párban dolgoznak. Amíg a sofőr elpakol a kocsin, a rakodó lehordja a dobozokat, zsákokat. A baj ott kezdődik, amikor valamit szét kell szerelni vagy valamelyik bútor nehezen fér ki a lakásból vagy pl. a franciaágy nem fér be a liftbe. Akkor akár 30-40 percig is ott marad őrizetlenül az autó félig megpakolva…

Vagy: reggel 7 órakor kezdtünk 2 fővel és este 9-kor vittük el az ügyfelünket egy bankautomatához. Azt mondta, nem gondolta volna, hogy ránk esteledik…

Ez a nagyságú költöztetés a megfelelő létszámmal kb. fele annyi idő alatt és kétharmad áron meglett volna. Levonva a konzekvenciát: ez a felállás a 3-4 munkaórás fuvaroknál rentábilis. Ezért is fontos, hogy előzetesen jól mérjük fel a munkát – akár mi magunk, akár a költöztetők segítségét kérve. Közepes vagy nagyobb munkákhoz már a 3-4 főt javaslom. Így az óradíj ugyan magasabb, de a végösszeg kevesebb lesz, mert jóval hamarabb lezajlik az egész folyamat.

Egy jó költöztető cégnek pedig fontos az ügyfél elégedettsége. Saját tapasztalatom szerint a költöztető csapat ideális létszáma egy átlagos költözésnél a 3 fő. Sofőr + 2 fő rakodó. A megrendelő, ha még költséghatékonyabb szeretne lenni, akkor a szakemberek mellé még szervez segítséget, akik a dobozokat, zsákokat és egyéb apróságokat segítenek lehozni a teherautóra. Így akár több órát, ezáltal több ezer Ft-ot is spórolhat. Ilyen esetben egy nagyon lényeges dolog van. A segítség dolgozzon össze a rakodó brigáddal, bátran hagyja rájuk az irányítást, megelőzendő, hogy eluralkodjon a káosz.

Remélem, jó pár leendő ügyfelünknek tudtam segíteni hasznos tanácsaimmal!

 

 

Vélemény, hozzászólás?